top
logo
 Funkcjonalność Ekologia Miasto Interwecja Agroturystyka

Logowanie/Rejestracja


Polecamy

Eko biuletyn

Załóż konto i otrzymuj eko newsy.

 

Komentarze

Kuchnia - polecamy



Dieta śródziemnomorska może chronić przed depresją
Kuchnia - Wokół talerza
Wpisany przez PAP   

 

Jeżeli obawiamy się, że dopadnie nas zimowa depresja, powinniśmy zacząć korzystać z dobrodziejstw diety śródziemnomorskiej.

Hiszpańscy naukowcy informują bowiem, że może ona chronić nie tylko przed rakiem i chorobami serca, ale również przed depresją. Badania zostały opisane na łamach "Journal of the American Medical Association".

Na naszych talerzach powinny, według naukowców, wylądować warzywa, owoce, ryby, ziarna zbóż, orzechy i rośliny strączkowe. Wszystko to suto zakrapiane oliwą z oliwek, która podnosi poziom serotoniny i jest źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Zredukować powinniśmy natomiast spożycie czerwonego mięsa.



Wnioski te opublikowali naukowcy z Uniwersytetów Las Palmas i Navarra, którzy przeprowadzili czteroletnie badania z udziałem ponad 10 tys. osób. Zaobserwowali oni, że ryzyko rozwoju depresji było o ponad 30 proc. mniejsze u osób, których dieta była bogata w wyżej wymienione składniki.

Okazało się, że dietę śródziemnomorską stosowali najczęściej mężczyźni, osoby starsze, byli palacze i osoby będące w związku małżeńskim. Jednocześnie osoby te charakteryzowały się większą aktywnością fizyczną i większym całkowitym spożyciem energii.

Jak twierdzą badacze, cechy osobowościowe nie miały większego wpływu na rezultaty badań. W ciągu czterech lat obserwacji wśród badanych zanotowano 480 nowych przypadków depresji. Choroba ta dotknęła 156 mężczyzn i 324 kobiet.


"Wiemy już, że dieta śródziemnomorska zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, a u pacjentów cierpiących na depresję obserwuje się podwyższony poziom tych samych cytokin pozapalnych. W obliczu rosnącej liczby osób cierpiących na depresję, 30-procowe zmniejszenie ryzyka ma duże znaczenie" - mówi prof. Miguel Martinez-Gonzalez z Uniwersytetu Navarra.KOC

Źródło: PAP - Nauka w Polsce

tot/ agt/

 
Więcej tematów: 

Eksperci: depresję można pokonać

WEB 2.0 prowadzi do depresji?

 

 

Komentarze
Dodaj nowy
+/-
Napisz komentarz
Nick:
E-mail:
 
Strona www:
Tytuł:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Powered by

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Kuchnia - polecamy

Pyszny i zdrowy duet do szkoły

Drugie śniadanie w szkole to ważny element codziennej diety. Włóż do tornistra owoce i warzywa.

Więcej …
 
Jajeczne zakupy z głową

Kupowanie etycznych jajek wymaga wnikliwej  lektury opakowania, gdyż  jajka z hodowli klatkowej lubią wyglądać na inne, niż są w rzeczywistości.

Więcej …
 
Refleksyjnie wielkanocna tarta szpinakowo-serowa

Życie wegan wbrew pozorom nie jest ciężkie, jedynymi przygnębiającymi momentami w roku są święta. Gdy przyroda budzi się do życia, niedaleko w rzeźni zabijane są zwierzęta, aby następnie trafić w najróżniejszych postaciach na wielkanocny stół.

Więcej …
 
20 marca - Międzynarodowy Dzień Bez Mięsa

W przeddzień wiosny warto zmienić dietę.

Więcej …
 
Vege catering w Trójmieście

Szukasz taniej i smacznej vege kuchni z dostawą do domu? Zapraszamy do Avocado!

Więcej …
 

bottom
top

  



 

Ostatnio na forum

Losowi użytkownicy

Piotrek

melasa

fasolka

 

Kasiulek

Jola

Zielona dusza

 

Aktywni użytkownicy

  • Almshe
    870 Punktów
  • Jola
    347 Punktów
  • THE EARTH COLLECTION
    135 Punktów
 
Dane niedostępne

bottom

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Free Joomla 1.5 Template, php xml hosting. Valid XHTML and CSS.